Asiakastyytyväisyyden mittauksen ei tarvitse olla vaikeaa
Thu, Apr 7 2011 05:57
| asiakastyytyväisyys, s-ryhmä
| Permalink
Amerikkalaisella CustomerThink-foorumilla on viime aikoina keskusteltu asiakastyytyväisyydestä ja sen mittaamisen vaikeudesta. Välittömällä palautteella on etunsa, sillä se monesti kuvastaa asiakkaan tunnetilaa täsmällisemmin kuin joidenkin päivien kuluttua saapuva kysely.
Toisaalta nopean palautteen saaminen asiakkaalta on vaikeaa - asiakaspalvelutilanteessa on omat kiireensä ja rasitteensa, jotka tekevät palautteen kysymisestä hankalaa.
Suomalainen Happy or Not on ottanut mielenkiintoisen lähestymisen aiheeseen ja rakentanut peliä muistuttavan palauteautomaatin, jonka voi sijoittaa esim. myymälän uloskäynnin lähelle. Automaatilla saadaan aikaan jopa reaaliaikainen asiakastyytyväisyysseuranta. Palveluun uskovat nyt mm. S-Ryhmän ravintolat.
Toisaalta nopean palautteen saaminen asiakkaalta on vaikeaa - asiakaspalvelutilanteessa on omat kiireensä ja rasitteensa, jotka tekevät palautteen kysymisestä hankalaa.
Suomalainen Happy or Not on ottanut mielenkiintoisen lähestymisen aiheeseen ja rakentanut peliä muistuttavan palauteautomaatin, jonka voi sijoittaa esim. myymälän uloskäynnin lähelle. Automaatilla saadaan aikaan jopa reaaliaikainen asiakastyytyväisyysseuranta. Palveluun uskovat nyt mm. S-Ryhmän ravintolat.
Comments